FRÅGOR OCH SVAR

VARFÖR WELLMILTON?

* Vi är Sveriges främsta kostrådgivning online för hela familjen! Vi hjälper både vuxna individer samt familjer att skapa hälsosammare vanor! Att ta hjälp av en kostcoach och ta väl hand om sin hälsa, borde vara lika självklart som att gå till tandläkaren för tandhälsans skull! 
* Vi möter er där NI är - via Skype, i hemmet, på arbetsplatsen eller i parken. Inga ursäkter för att du inte kan ta dig till mötet.
* För er som väljer våra paket med flera hälsosamtalstimmar så får ni ordentlig uppföljning där vi hela tiden styr specifikt mot ert mål, anpassar den nuvarande planen och coachar i rätt riktning. 
* Personligt anpassat! Alla har olika grundförutsättningar och olika mål med rådgivningen. Därför är allt alltid 100 % anpassat efter just er, oavsett om ni vill gå ned eller upp i vikt, äta mer vegetariskt, få hjälp att hantera matvägrande barn, vill se över ert näringsintag eller något helt annat. Oavsett vad är din coaching alltid 100 % personligt anpassat!
* Du spar tid! All vår kontakt sker där du är- vilket gör att du kan ta del av din rådgivning var som helst. Tänk också på all den tid du spar med stärkt kropp och immunförsvar! Säg hejdå till läkare!
 

HUR GÅR DET TILL?

Med onlinerådgivning via Skype kommer du igång snabbare och får snabbare dina resultat som du önskar. Onlinerådgivning är perfekt för dig som inte vill/kan ta dig någonstans och inte heller vill ses i hemmet. Onlinerådgivning är ett oerhört kostnadseffektivt val för dig som äntligen ska komma igång med hälsosammare vanor! 

Du väljer hur många tillfällen du önskar, därefter bokar du här . Du får sedan ett mail med information om betalning, hur du lägger till oss på Skype och vi bokar i datum då jag ska ringa upp dig på Skype för vårt första möte. Effektivt, enkelt och smidigt!

HUR VI ARBETAR?

1. DIN HÄLSOPROFIL

Under 2-5 dagar registrerar du din nuvarande kost i vårt kostdataprogram. Under vårt första möte går vi sedan igenom detta, vi går igenom din nuvarande hälsa samt dina mål. Utöver det sätter vi tillsammans upp en tydlig plan på hur du ska nå dit. 

2. DITT INVIDUELLA HÄLSOPROGRAM

Efter er hälsoprofil går vi igenom er hälsoplan. Vi sätter upp tydliga mål och delmål och går tillsammans igenom hur du ska arbeta för att nå dit. Vi arbetar i små steg för att det aldrig ska kännas övermäktigt. Vi arbetar aktivt för att införa nya vanor som du kan anamma till din livsstil. Vanor som är hållbara helt enkelt!

3. GENOMFÖRANDE

Tiden emellan våra samtal arbetar du aktivt med planen vi arbetat fram och du arbetar mot ditt hälsomål. ål! 

4. UPPFÖLJNING & FORTSÄTTNING

Vid alla uppfölningssamtal går vi igenom hur den gågna veckan känts, motgångar, framsteg och arbetar vidare med den kommande tiden. Allt för att du hela tiden ska förbättra dina livsstilsvanor, din hälsa och för att du ska nå dina önskade mål.

Rådgivningen anpassas självklart efter om det gäller dig själv eller om du väljer att göra en förändring för dina barn. Men vårt arbetstänk är densamma - att vi arbetar fram en plan utifrån er nuvarande situation och era mål! Har ni några frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att höra av er till oss här!

Redo för storslagen förändring?

ÖVRIGA FRÅGOR

1. Får jag ett kostschema?
Nej, vår kostrådgivning baseras på inviduellt utformade kostråd utifrån din nuvarande situation, dina förutsättningar och dina mål. Vi arbetar motiverande och supportivt för att du själv ska kunna ta beslut kring din/din familjs kost. Självklart ger vi tydliga råd och support för att styra dig i rätt riktning och finns hela tiden till hands, allt för att du ska känna dig så trygg som möjligt under din coachingperiod! Vi arbetar även aktivt för bygga en sund relation till mat utan pekpinnar och måsten! 

2. Hur fungerar reklamation och ångerrätt?
Vi på Wellmilton strävar givetvist efter att våra kunder alltid ska vara nöjda. Om du upplever att det program du har köpt inte stämmer överrens med kommer vi självklart försöka att finna ett arbetssätt som passar just dig. Kontakta oss på Wellmilton på info@wellmilton.se inom 14 dagar efter din tjänst startat för att använda ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ditt abonnemang avslutas då direkt och du betalar enbart för 1 månadscoaching.

3. När startar min kostrådgivning?
När du anmäler dig återkommer jag med förslagna tider, vi vill självklart att ni ska komma igång så fort som möjligt -allra helst första veckan.

4. Hur fungerar betalningen?
Du får en faktura direkt vid anmälan som betalas innan start. Önskar du dela upp din betalning brukar vi kunna erbjuda bra betalningslösningar. Efter anmälan kan ni fråga om delbetalning.