SVÅRT ATT FÅ TILL 10 000 STEG OM DAGEN? SÅHÄR GÖR DU!

10 000 steg är den lägsta rekommendationen på hur mycket vi bör gå per dag. För en del är 10 000 steg inga problem, men för andra med stillasittande jobb kan 10 000 steg kännas som en stor, omöjlig utmaning. Men det är inte omöjligt! Här får du 3 knep på hur du tar dig ut dina 10 000 steg per dag! 

1. BÖRJA SMÅTT!
Om du i dags läget promenerar 2000 steg per dag kan hoppet till 10 000 steg kännas nästintill omöjligt. Börja istället med en rimlig ökning. Utmana dig att öka med 1000 steg per dag per vecka. Så vecka 1 går du 3000, vecka 2 går du 4000 steg osv. Sätt helt enkelt upp rimliga delmål som tar dig mot 10 000 steg! 

2. GENVÄGAR ÄR SENVÄGAR. TA EN OMVÄG!
Varje steg räknas, se därför till att gå några steg omväg var du än ska. Påväg till kaffemaskinen? Ta ett extravarv runt köket och samla 50 steg till. Påväg till våning 2? Ta trapporna istället för hissen. Påväg att ta bilen till affären 1 km bort? Ta med stegräknaren och promenera de 7 minuterna dit! 

3. TA TELEFONSAMTAL, MÖTEN ELLER TRÄFFAR TILL FOTS
Istället för att sitta nedsjunken i soffan med en vän, sitta vid konferensbordet på mötet eller i kontorsstolen vid telefonsamtal - ta en promenad! De flesta möten, samtal och träffar går att i någon form ta till fots istället för sittandes. Inled åtminstone mötet till fots och avsluta på kontoret om det behövs tillgång till dator eller liknande! 

Vill du ta hjälp av en kostrådgivare för att nå din hälsosammare livsstil? Boka in ett möte online redan idag! 

LÄMNA ETT AVTRYCK!

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln